(2017. 09.01. napjától hatályos)
Jelen Általános Szerződési Feltételek a Csillambolt, mint Breitenstein Ildikó egyéni vállalkozó tulajdonában és üzemeltetésében álló www.csillambolt.hu honlapon keresztül történő megrendelésre, vásárlásra, elektronikus szerződésre vonatkozik.
A www.csillambolt.hu webáruház böngészésével és használatával Ön kijelenti, hogy elolvasta és elfogadta a webáruház használatára és szolgáltatásaira vonatkozó szerződési feltételeket, adatkezelési elveket és annak minden pontjával egyetért.
A szerződés nyelve magyar.
Breitenstein Ildikó egyéni vállalkozó (továbbiakban eladó)
Szolgáltató székhelye: 2112 Veresegyház, Margita utca 41.
Nyilvántartási szám: 51807630
Elérhetőség: (e-mail cím) csillambolt@gmail.com
Szolgáltató egyéb elérhetősége: (telefonszám) +36-30/267-69-66
Adószám: 68481355-1-33
A tárhely-szolgáltató neve: DOX Tárhely Kft.
A tárhely-szolgáltató címe: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 11-15, 3. em.
A tárhely-szolgáltató e-mail címe: kontakt@dox.hu
A tárhely-szolgáltató weboldala: www.dox.hu
A termékek webáruházban történő megjelenítése nem jelenti az Eladó ajánlattételi kötöttségét, Eladót ajánlattételei kötöttség nem terheli. A Vevő által egy vagy több termék megrendelése szerződéskötésre irányuló ajánlatnak minősül. Az adásvételi szerződés a megrendelés Eladó általi visszaigazolásával, mint az ajánlat elfogadásával jön létre.
A megrendelések leadása a www.csillambolt.hu webáruházban kizárólag az áruház online felületén lehetséges. Telefonon, e-mailen, levélben leadott rendeléseket az eladó nem fogad el.
Minimum rendelési érték utánvét esetében: 3000 Ft
A webáruházban leadott megrendelést az eladó csak akkor tudja befogadni, ha a vásárló a vásárlási oldalon található mezőket maradéktalanul kitölti. A hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott címzési adatok esetén felmerülő szállítási vagy egyéb többletköltség a vásárlót terheli.
A megrendelésről minden vásárló automatikus visszaigazolást kap elektronikus formában (e-mailben) 24 órán belül. Az e-mail üzenet tartalmazza a megrendelt termék megnevezését, darabszámát, a választott fizetési módot és a vevő adatait, a termék vételárát és más esetleges díjakat, pl. a szállítási költség díját. A visszaigazolás nem jelenti a vásárló vételi ajánlatának elfogadását.
A szerződés csak akkor tekinthető megkötött szerződésnek, amikor az Eladó a megrendelés lezárásakor tájékoztató e-mailt küld, amelyben értesíti a vevőt a megrendelt termék kiszállítandó mennyiségéről és a csomag futárszolgálatnak történő átadásáról, a szállítás vagy átvétel várható időpontjáról.
Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy hiába mutat a készletrendszer valamely termékből raktárkészletet, ha azt a csomagolás alkalmával minőségi hibásnak vagy sérültnek ítéljük, akkor nem kerül kiszállításra a vásárló részére. Eladó ilyenkor az esetlegesen előre utalt ellenértéket 8 napon belül visszautalja. A visszautalással kapcsolatosan a vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.
Minden ésszerű erőfeszítést megteszünk annak érdekében, hogy termékeink jellemzőit pontosan jelenítsük meg, beleértve a színeket is. A Vevő által látott színeket ugyanakkor a Vevő számítástechnikai rendszere határozza meg, és nem tudjuk garantálni, hogy a számítógép pontosan jelenti meg a színeket.
Az oldalon feltüntetett árak minden esetben bruttó árak (tartalmazzák az általános forgalmi adót) és forintba értendők. A szállítási költséget a termékek ára nem tartalmazza. Az Eladó az árváltoztatás jogát fenntartja, rendeléskor azt az árat vesszük figyelembe, amely a rendelés pillanatában a honlapon szerepelt. A webáruházban szereplő termékek megvásárlása fizetési kötelezettséggel jár. A Vevőt terheli a termék árának, valamint a szállítási költségnek a megfizetése.
Amennyiben a termék ára technikai hiba miatt, vagy egyéb okból tévesen került feltüntetésre a webáruházban, Eladó erről haladéktalanul tájékoztatja a Vevőt. Ezen tájékoztatás nem minősül visszaigazolásnak, így nem jelenti a szerződés létrejöttét akkor sem, ha Eladó automatikus visszaigazolást küld. Ez esetben a Vevő szerződési ajánlatának a Vevő kifejezett elfogadó nyilatkozata minősül, amely tartalmazza, hogy a megrendelését a termék Eladó által helyesbített, tényleges árának ismeretében, azt elfogadva adja le. A szerződés akkor jön létre, hogy ha az Eladó a megrendelés lezárásakor tájékoztató e-mailt küld, amelyben értesíti a vevőt a megrendelt termék kiszállítandó mennyiségéről és a csomag futárszolgálatnak történő átadásáról, a szállítás vagy átvétel várható időpontjáról.
A vásárló a rendelés leadásakor az alábbi szállítási módok közül választhat:
A vevőszolgálatunk címe: 2112 Veresegyház, Margita utca 41. A csomag összeállítása után értesítést küldünk e-mailban a vásárló részére az átvétel lehetőségéről. Személyes átvétel esetén nincs szállítási költség.
Személyes átvételre előre egyeztetett időpontban és helyszínen még lehetőség van Budapesten a Pólus Centerben és Gödöllőn is.
A házhoz szállítást Magyarország területén az MPL futárszolgálaton keresztül biztosítjuk. A kiszállítás előtti napon e-mailben értesítjük vásárlóinkat a csomag feladásáról.
A futárral történő szállítás esetén a szállítási költségek díja:
0-20.000 Ft közötti megrendelés esetén 1290 Ft
20.0000 Ft feletti megrendelés esetén a házhoz szállítás INGYENES.
Mivel a futárszolgálat által a kiszállítás 08.00-17.00 óra között történik, ezért arra kérjük a vásárlókat, hogy szállítási elérhetőségének napközben is elérhető címet, például munkahelyi címet és átvevő nevet, mobiltelefonszámot legyenek kedvesek megadni. Ha a futár nem talál senkit a címen, értesítést hagy és a rákövetkező napon újra megkísérli a kiszállítást.
Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díja a megrendelőt terheli, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani.
A vásárló köteles átvételkor a csomag sértetlenségét és a termékek darabszámát ellenőrizni és az átvételi elismervényt aláírni. Amennyiben a csomagolás sérült jegyzőkönyvben kell rögzíteni a hibát. Mennyiségi kifogást csak ebben az esetben fogadunk el.
Az oldalon feltüntetett szállítási határidő minden esetben várható szállítási időt jelent, a tényleges időpont függ a futárszolgálattól is, ezért az ezektől való eltérésért az Eladó felelősséget nem vállal.
A megrendelési folyamat során az alábbi fizetési módok közül választhat:
Vevő a megrendelését követően a megrendelt termékek ellenértékét is a felmerülő szállítási költségek díját előre átutalja az alábbi bankszámlaszámra:
K&H Bank 10402991-50526870-72771003
A kedvezményezett neve: Breitenstein Ildikó
A közleményben kérjük tüntesse fel a rendelés azonosítóját, melyet a rendelést visszaigazoló e-mail tartalmaz.
Egy rendelés akkor számít kifizetettnek, amikor a rendelés ellenértéke beérkezett bankszámlánkra.
Amennyiben a vevő ezt választja, úgy a rendelés leadásától számított 1 héten belül van lehetősége a tranzakció lebonyolítására, ellenkező esetben a rendelés lemondottnak minősül és törlésre kerül.
Nincs minimum rendelési érték.
MPL futárszolgálattal történő kézbesítés esetén a Vevő (Címzett) a csomag átvételekor fizeti ki a megrendelt termékek és a szállítási díj együttes összegét a futárnak.
Minimum rendelési érték: 3000 Ft
Személyes átvételt választott vásárlók az áru átvételekor készpénzben tudják a megrendelt termékek ellenértékét raktáráruházunkban kiegyenlíteni.
Nincs minimum rendelési érték.
A számlát a csomag tartalmazza.
Amennyiben a vásárló nem azt a terméket kapta meg, amit megrendelt, vagy a kiküldött termék hibás, úgy kérjük, ezt telefonon vagy e-mailben haladéktalanul jelezze vevőszolgálatunk számára. A hibás árut minden esetben díjmentesen kicseréljük. Hibás teljesítés esetén a vevő elállhat a vásárlástól vagy kérheti a hibás termék cseréjé. A hibás termék cseréje esetén a termék visszaszállítását - a vevővel való egyeztetés után az Eladó szervezi, illetve ő állja az azzal kapcsolatos minden költséget. Amennyiben elérhető a termék, a kicserélt árut a hibás tétel visszaérkezését követő 3 munkanapon belül feladjuk. Amennyiben nincs készleten a termék, a visszaküldött termék árát visszautaljuk a vásárló részére, amennyiben más termék nem szerepelt a kosárban, akkor a szállítási díjat is visszautaljuk a vásárló részére.
A 45/2014. (II. 26) Kormány rendelet értelmében a vásárló indoklás nélkül elállhat a vásárlástól a készhez vételtől számított 14 napon belül. Kézhezvétel házhoz szállítás esetén a futártól való átvétel napját, személyes átvételnél a pénztárbizonylat kiállításának napját értjük. Az elállási határidő a készhez vételtől számított 14 nap elteltével jár le. Elállás esetén a Vevő az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán vagy elektronikus úton küldött levél formájában az alábbi címre: Breitenstein Ildikó, 2112 Veresegyház, Margita u. 41. csillambolt@gmail.com.
Elállási nyilatkozat minta:
ELÁLLÁSI NYILATKOZAT
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: Breitenstein Ildikó, 2112 Veresegyház, Margita u. 41.
Alulírott ....................................................... (fogyasztó neve, címe) kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében (Itt kérjük felsorolni a visszaküldeni kívánt termék/ek nevét, cikkszámát, darabszámát):
Termék neve |
Cikkszáma |
Visszaküldeni kívánt darabszám |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A termék átvételének időpontja:
A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
A fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
A vételárat az alábbi bankszámlára kérem visszautalni: ……………………………………………………………………
Kelt:
Aláírás
A Megrendelő határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Elállás esetén a vásárló a terméket sértetlen – külső sérelmi nyomoktól, használattól mentes – állapotban a Megrendelő nevének feltüntetésével köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül saját költségén visszaküldeni a Breitenstein Ildikó, 2112 Veresegyház, Margita u. 41. E-mail: csillambolt@gmail.com
A termék ellenértékét, valamint a szállítási költséget, ha volt legkésőbb a visszaszolgáltatási kötelezettség teljesítését követő 14 napon belül térítjük vissza utalással, a vásárló által megadott bankszámlára.
Szállítási költséget a teljes rendeléstől való elállás esetén térítünk vissza, ha az elállással érintett termékekkel együtt más olyan termék is kiszállításra került amely tekintetében a vásárló nem élt elállási jogával a szállítási költség nem kerül visszatérítésre.
Az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaküldésének közvetlen költségét a Megrendelő viseli. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetőségünk.
A termékeikre az Eladó a Polgári Törvénykönyv 2013. évi V. törvényben előírtak szerinti szavatossággal tartozik.
Az új Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:157. §-ának hibás teljesítésre vonatkozó főszabálya szerint az Eladó hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Fontos szabály, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely vonatkozó törvényi fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
Hibás teljesítési vélelem azt jelenti, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Mindez azt jelenti, hogy hat hónapon belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a vállalkozást terheli.
Eladó a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.
Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén a Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vevő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vevő érvényesíteni már nem tudja.
Kellékszavatossági igénye alapján a Vevő választása szerint kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Eladó adott okot.
Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Eladóval.
Vásárló közvetlenül a Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl feltétele, hogy a Vevő igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a Vevőrészére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vevőnek felróható okból keletkezett, nem köteles Vevő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy az Eladó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek. A terméknek a kicseréléssel vagy kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.
A termékszavatosság azt jelenti, hogy az Eladó által Vevőnek eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a Vevő követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
Közlési és igényérvényesítési határidők
Vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén
A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról itt olvasható.
Az eladó minden eladott áruhoz kiállít okmányt, azaz számlát vagy nyugtát, amely jótállási jegyként szolgál, és így tartalmaz minden szükséges információt, amelyekre a reklamáció esetében van a vevőnek szüksége. Az áru átvételének az a pillanat számít, amikor a szállító átadja az árut a vevőnek és ezzel megkezdődik a szavatossági idő. Az eladó felelős a hibákért, amelyek az áru kézhezvételekor észlelhetők és az anyagi vagy gyártási hibákért a jótállási idő alatt. Ez nem vonatkozik az áruk használatából eredő elhasználódásra (vagy egy részének) és a természeti jelenségek által okozott hibákra. Eladó nem vállal felelősséget a nem megfelelő szerelésből, a termék ellátásának elhanyagolásából, vagy a gyártó utasításainak be nem tartásából eredő hibákra.
A tartós fogyasztási cikkekre 12 hónap garanciát vállalunk. Termék meghibásodása esetén a készülékhez mellékelt garancia levélen megjelölt címen és telefonszámon kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről. A reklamációt a csillambolt@gmail.com e-mail címre küldheti. Az e-mailnek tartalmaznia kell a termék típusát, kódját, a számlaszámot vagy a megrendelés számát, valamint a hiba leírását. Célszerű mellékelni fényképeket, amelyek dokumentálják a problémát. A reklamációs részleg két munkanapon belül a vevővel fel veszi a kapcsolatot és közlik vele a következő lépéseket beleértve a címet, ahova a vevő a reklamált árut elküldheti. Célszerű az árut eredeti csomagolásban küldeni vagy megfelelő szállítási csomagolásban, mert az eladó nem felelős az esetleges mechanikai sérülésekért az áru elfogadása előtt.
Ha a reklamáció indokolt, a vevő jogosult a legalacsonyabb a biztonságos szállításhoz szükséges postadíj megtérítésére (az igazolást be kell nyújtani).
Ha a reklamáció indokolatlan a vevő nem jogosult a reklamációval kapcsolatos költségek megtérítésére és ezzel egy időben az eladó sem jogosult a felmerült költségek megtérítésére (amennyiben a fogyasztó részéről nem volt olyan ismétlődő indokolatlan igény, amelynél levezethető, hogy a fogyasztói jogokkal való visszaélésről van szó).
Portósan küldött csomagokat nem vesz át átvevőpontunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!
Az eladónak vagy a gyártónak figyelembe kell vennie az áru hibájának és a reklamációjának indokoltságát és a kiértékelés után tájékoztatnia kell a vevőt telefonon vagy e-mailben a reklamáció elbírálásának eredményéről.
Amennyiben a vásárlónak a teljesítéssel kapcsolatban valamilyen kifogással szeretne élni, panaszát a csillambolt@gmail.com e-mail címen, vagy levél útján közölheti.
Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
A Szolgáltatóval szemben felmerülő vitás ügyek (fogyasztói jogvita) rendezése érdekében a vásárló kezdeményezheti békéltető testület eljárását. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése.
A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Pest Megyei Békéltető Testület
1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240
Telefon/Fax: (+36-1) 269-0703
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Valamennyi, az országban működő békéltető testület jegyzéke elérhető itt.
Amikor a vásárló a weboldalon regisztrál lehetősége van feliratkozni hírlevél szolgáltatásunkra.
A vásárló bármikor leiratkozhat a Hírlevél szolgáltatásunkról az erre szolgáló linkre kattintva vagy a vevőszolgálatnak eljuttatott e-mailben jelezheti ezen szándékát.
A szolgáltató célja, hogy a lehető legteljesebb mértékben biztosítsa a weboldalon regisztrált felhasználók személyes adatainak védelmét. A Szolgáltató a regisztráció során megadott adatokat bizalmasan kezeli figyelemmel az 1992. évi LXIII. adatvédelemről szóló törvényre. Arra az esetre, ha a szerződés teljesítéséhez a Szolgáltató harmadik személyt vesz igénybe (futárszolgálat), a vásárló felhatalmazza a Szolgáltatót, hogy ezen harmadik személy részére, a harmadik személy által ellátandó feladat elvégzéséhez szükséges adatokat kiadja.
A vásárló az adatkezeléshez történő hozzájárulását bármikor módosíthatja, illetve visszavonhatja, továbbá kérheti személyes adatai helyesbítését, törlését. Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos további jogait és jogorvoslati lehetőségeit az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. Törvény tartalmazza.
Az egyéni vállalkozó jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket bármikor, egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre alkalmazandók.
A szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Webáruházon, előzetes figyelmeztetés nélkül.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2017. szeptember 6.